Stippen HRZ

FAQ

Op deze pagina vind je antwoorden op de veel gestelde vragen over Peridos. 

Meest gestelde vragen

Hoe kan ik inloggen in Peridos?

Wanneer je een rol hebt gekregen bij een zorginstelling in Peridos en deze rol is actief, dan kan je inloggen via VIPLive Zorgportaal.

Ontvang je een foutmelding bij het inloggen? Dit kan betekenen dat je rol nog niet actief is, omdat de ingangsdatum in de toekomst ligt. Neem in dat geval contact op met de Peridos Servicedesk.

Om je zo snel mogelijk te helpen, ontvangen we indien mogelijk graag een schermafdruk van de foutmelding.

Ik heb een nieuwe telefoon en kan niet meer inloggen, omdat de Keyhub app niet meer werkt.

Er kan maar één telefoon gekoppeld zijn aan je Zorgportaal-account. 
Wanneer je een nieuwe telefoon hebt, moet de oude eerst ontkoppeld worden. Je kunt hiervoor een verzoek indienen bij de Peridos servicedesk. 

Peridos servicedesk

De servicedesk zorgt ervoor dat je oude telefoon wordt ontkoppeld en stuurt je vervolgens een bericht met instructies hoe je je nieuwe telefoon aan je Zorgportaal-account kunt koppelen.

Waar kan ik de status van een NIPT-aanvraag vinden?

Om de status van een NIPT-aanvraag in Peridos te bekijken, volg je onderstaande stappen:

  • Ga naar het tabblad ‘Zorgverlening’.
  • Kies vervolgens ‘Aanvragen’ aan de linkerzijde van je scherm en klik daarna op ‘NIPT’. Er verschijnt een overzicht van de NIPT-aanvragen die door jouw organisatie zijn geregistreerd.
  • Om de status van een specifieke NIPT-aanvraag op te zoeken, vul je de Peridoscode (N25XXXXXXX) in het daarvoor bestemde veld in en klik je op de knop ‘Filteren’.

  • Wanneer Peridos geen aanvraag NIPT kan vinden op basis van de ingevoerde Peridoscode, controleer dan of je de code juist hebt ingevuld en je bent ingelogd onder de juiste organisatie (waar de NIPT-aanvraag is geregistreerd).

    Mocht Peridos de aanvraag nog steeds niet vinden, neem dan contact op met de Peridos Servicedesk.

Ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden en wil contact met de Peridos servicedesk.

Kun je het antwoord op jouw vraag niet vinden via de veel gestelde vragen of de handleidingen?
Neem dan contact op met de Peridos servicedesk.

Peridos servicedesk
Aanmelden (RGB)

FAQ Rubrieken

Achtegrondblok Gr1
FAQ banner 1

Inloggen
& account

Achtegrondblok Gr2
FAQ banner 1

NIPT

Achtegrondblok Gr3
FAQ banner 1

Privacybeleid

Kan je het antwoord op je vraag hier niet vinden? Neem dan contact op met de Peridos servicedesk.